reklama

Pravidelné investovanie

Investovanie je proces ,v ktorom sa snaží investor získať zhodnotenie svojich finančných prostriedkov.  Človek nerobí chybu keď investuje ale keď vyberá svoje investované peniaze. Najčastejšia chyba je keď vyberáme svoje investície pri poklese cien akcií alebo keď ceny akcií klesajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pravidelne investovanie v menších čiastkach môže byť ekonomicky výhodné. Metódu pravidelného investovania by mal využívať každý, kto chce zmierniť riziko svojich investícii. Keď trhy klesajú, podielová listy nakupujeme lacnejšie. V časoch rastu finančných trhov naše investície rastú s nimi.

Ja osobne vnímam pravidelné investovanie za veľmi efektívnu tvorbu renty na svoj dôchodok, poprípade tvorbu potrebného kapitálu aby mohli moje deti študovať. Z dlhodobého hľadiska ma odkladanie 30 až 50€ mesačne až tak nezaťažuje. Mám vytvorený návyk pre pravidelné odkladanie menšej čiastky peňazí, ktorú postupne zvyšujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Názorný príklad pravidelného investovanie. Aby sa nám dobre počítalo budem pracovať zo sumou 50€, pri úrokovej sadzbe 7% p.a.

Pri 5 ročnej investícii by som svoje peniaze zhodnotil z 3000€ na 3 600€. Pri 10 rokoch by to bolo zo 6000€ na 8 704€, 20 rokov z 12 000€ na 26 198€ a 30 rokov z 18 000€ na 61 354€. Na tomto jednoduchom prípade vidieť akú dôležitú veličinu tu zohráva čas. Výška mojej investície bola stále 50€ mesačne.

Považujem za dôležité odkladať si pravidelne menšiu čiastku na viac rokov ako neskôr väčšiu sumu peňazí na pár rokov. Pri dlhodobom a pravidelnom investovaní znižujeme riziko kolísania trhov, využívame úrok z úroku a ako som vyššie spomínal hlavnou pridanou hodnotou je čas pre zhodnotenie našej investície.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by ste si chceli aj vy vypočítať svoju rentu, výšku úroku, splátku hypotéky alebo pravidelnú investíciu tak použite moje jednoduché kalkulačky. Na to aby ste mohli používať všetky kalkulačky je potrebné sa prihlásiť. Stačí ak vyplníte krstné meno a email.

Ak by vás zaujímali aké produkty odporúčam pre pravidelné investovanie, tak mi napíšte na info@lukaspotocnik.sk.

Lukáš Potočník

Lukáš Potočník

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý muž, ktorého zaujíma šport, osobný rozvoj a financie. Mám rad zdravé jedlo, dlhé prechádzky s mojim psom. Pracujem v oblastí financií, veľmi rád sa učím a skúšam nové veci. Mám rád pozitívnych a čestných ľudí. Som vďačný za každý krásny deň, maličkosti a všetku krásu okolo nás. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu