Banky a ich absurdne poplatky

Autor: Lukáš Potočník | 5.2.2014 o 21:18 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  29x

Vás už tiež nebavia zbytočné poplatky v bankách? Ja niekedy nad nimi krútim hlavou.  Slovenské banky na nás dobre zarábajú a často nám neponúkajú ani kvalitné služby.

Dnes som sa prihlásil na svoj účet a prezeral som si platby za minulí mesiac. V tom mi do ako padol poplatok 1 euro - poplatky nad rámec konta. Trošku som sa zarazil a pousmial ako naše Slovenské banky na nás zarábajú. To bolo aj podstatou napísania článku.

Vedeli ste, že 60% ziskov v bankách tvoria poplatky?

Len pre ozrejmenie poplatkovej štruktúry u nás a v zahraničí

Poplatky: Slovák priemerne 0,6% z ročného platu, Švéd 0,2%, Nemec, Belgičan, Švajčiar ešte menej.

Koľko vybrali banky na poplatkoch:

2002 - 245,9 mio €

2003 - 307,7 mio €

2004 - 363,8 mio €

2013 - prvý polrok 288 mio €

Zdroj:  Autor: SITA, 31, júla 2013 11:22 aktualizované 31. júla 15:07

 

Najabsurdnejší poplatok na Slovensku

1. miesto – poplatok za vedenie bežného účtu

2. miesto – poplatok za nadmerný vklad

3. miesto – poplatok za pripísanie úroku

4. miesto – poplatok za účtovnú položku

5. miesto – poplatok za zistenie zostatku cez internetbanking alebo bankomat

Tento rebríček samozrejme ešte pokračuje , ale nemá význam sa tým zaťažovať.  Každý si je zodpovedný za výber svojej banky a mal by si zistiť koľko ho stoji jeho účet.

Samozrejme na Slovensku už existujú aj bezplatné bankové účty a stávajú sa čoraz populárnejšími hlavne u mladšej generácie ľudí.

Ak sa Vám článok páčil budem rád, keď ho budete šíriť  ďalej aj pomocou sociálnych sieti.

Ďalšie zaujímavé články nájdete na mojom webe: www.lukaspotocnik.sk, alebo mi napíšte na info@lukaspotocnik.sk

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.

PLUS

Na trhu platí: Zmanipuluj, čo môžeš a urvi, čo sa dá

Marketing je vojna vedená mierovými prostriedkami.

KULTÚRA

Vybrali sa na nebezpečnú púť za úžasným jedlom

Niekoľko rokov vchádzali do arabských kuchýň, kde sa dozviete aj to, čo nechcete.


Už ste čítali?